top of page

סוגי לייזר לטיפולי פנים אקטיביים מחקר


רבים החוקרים שמעוניינים להגביר את האפקט של מכשיר הלייזר והשפעתו על מבנה העור, על סיבי הקולגן והאלסטין וכן על כל המיטוכונדריה של שפעול ובניית תאי קולגן ואלסטין.


סיבי הקולגן משולים לעמודי בניין חזקים ומוצקים שמחזיקים את התקרה שמעליהם. כך סיבי הקולגן אם הם מוצקים וחזקים אזי העור ישר ללא נפילות או קימטוטים ושקעים.

לכן, השימוש בלייזר מסוגים שונים מאפשר לנו לחזק ולמצק את סיבי הקולגן שעשויים מחלבון. וידוע שחלבון הבא במגע של חום גבוהה הופך למוצק (כמו בביצה קשה)


המדען כריסטופר חקר את השפעת לייזר יאג LASER YAG בשתי תצורות וכן שילוב של לייזר עם חמצן והסיק את המסקנות הבאות


בשנתיים האחרונות, הייתה מחלוקת לגבי מערכת הלייזר האופטימלית, או שילוב של מערכות, לחידוש פני העור. בתחילה, נראה היה שללייזר Er:YAG יהיו יתרונות משמעותיים על פני לייזר CO2. בפועל, חלק מאלה שקפצו מוקדם על עגלת ה-Er:YAG לא התרשמו ממידת הידוק העור שניתן להשיג עם מערכת זו. כמו כן, הדימום המופרז שנגרם על ידי הלייזרים Er:YAG מנע אידוי עמוק יותר. במהלך 18 החודשים האחרונים, יוצרו שלושה לייזרים "מודולים" חדשים של Er:YAG, שנאמר כי הם מסוגלים להשיג אפקטים דמויי לייזר CO2, תוך שמירה על יתרונות הלייזר Er:YAG. מטרת מאמר זה היא לבחון את המערכות החדשות הללו ולדון ביתרונות הפוטנציאליים שלהן, אם בכלל, על פני הלייזרים ה"רגילים" של Er:YAG ולייזרי CO2. מדען: כריסטופר B. Zachary FRCP לימוד עיצוב/חומרים ושיטות המחבר אסף נתונים מניסיונו שלו ושל עמיתיו במחלקה לדרמטולוגיה באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו. המחבר השתמש בכל שלושת הסוגים של לייזר Er:YAG מאופנן על מטופלים המגיעים לחידוש לייזר קוסמטי וטיפול במצבים שפירים רבים במשך תקופה של 18 חודשים. תוצאות כל שלוש הצורות המווסתות של לייזרים Er:YAG הוכחו כמספקים קרישה טובה יותר מלייזרי Er:YAG הרגילים. לייזרים Derma-K ו-Contour Er:YAG הצליחו לגרום להתכווצות/ייבוש רקמות בדומה ללייזר CO2. המחבר ועמיתיו גרמו רק לשני מקרים של היפופיגמנטציה קבועה ביותר מ-50 מקרים במהלך 18 החודשים האחרונים תוך שימוש בלייזר Er:YAG, פחות משמעותית ממה שניתן לצפות בלייזרי CO2. מסקנות אם מנתח לייזר מרוצה מהתוצאות שהושגו עם לייזר CO2 בעל אנרגיה גבוהה עם דופק קצר, נראה שאין סיבה לשקול להחליף ללייזר Er:YAG. ללייזרי Er:YAG המווסתים יש יתרונות ברורים על פני הלייזרים הרגילים של Er:YAG. הם מציגים שליטה טובה יותר בדימוסטזיס ויכולים להסיר רקמות לעומק גדול יותר מאשר הלייזרים הרגילים של Er:YAG. לייזרים Er:YAG עשויים לגרום להיפופיגמנטציה קבועה פחות מאשר לייזר CO2. לייזרים כירורג.


Med. 26:223–226, 2000 © 2000

עם חלוף הזמן, העור מזדקן ומצטבר נזקי צילום. זה גורם לאובדן גמישות, שינויים בפיגמנטציה והתפתחות צלקות כתוצאה מטראומה, אקנה ועלבונות אחרים.[1] חידוש עור הפנים בלייזר הפך לאופציה של תקן זהב לחידוש המרקם, הגוון והגמישות של עור הפנים.[2] במשך שנים רבות, לייזרים פחמן דו חמצני (CO2) (אורך גל 10,600 ננומטר) היו הלייזרים היחידים הזמינים להצערת עור בלייזר; כיום, ישנן אפשרויות רבות נוספות, כולל נופך איטריום אלומיניום מסוג איטריום מסוג ארביום מסוג Er:YAG (2,940 ננומטר), דיודה (810 ו-940 ננומטר), ולייזרי ארביום: זכוכית (1,540 ו-1,550 ננומטר).[2]


לייזרים Er:YAG אושרו לראשונה של ה-FDA בשנת 1996 לחידוש פני העור, וניסוי השוואתי עם לייזרים CO2 הוכיח כי ל-Er:YAG יעילות שווה עם מגמה של החלמה מהירה יותר. בתחילה אושרו לייזרים מסוג Er:YAG בפולסים קצרים, עם אורכי פולסים של 250-350 מיקרומטר; עם זאת, לייזרים מסוג Er:YAG משתנים וארוכים יותר ברוחב פולסים של 500 מיקרו-שניות עד 10 שניות אושרו לאחר מכן בשנת 1999. הלייזרים עם הדופק הארוך והדופק המשתנה שהוצגו ב-1999 נועדו לספק קרישה משופרת, להפחית דימומים בהשוואה לקצרים. -פולס טיפולי Er:YAG.


אנטומיה ופיזיולוגיה


שיא אורך הגל הנפלט של לייזרים Er:YAG הוא 2,940 ננומטר, שהוא הקרוב ביותר לשיא הספיגה של מים ב-3,000 ננומטר. כאשר מופעל דופק לייזר Er:YAG, מדיום לייזר הגביש שנשאב מנורות הבזק פולט אנרגיית אור, הנספגת במים באפידרמיס ובדרמיס הפפילרי, וכתוצאה מכך שתי השפעות המקדמות את הצערת העור. הראשון הוא אידוי של האפידרמיס, המחייב את תוספי העור (זקיקי השיער ובלוטות הזיעה) להעלות את העור מחדש על מנת להחלים. שנית, פגיעה תרמית בדרמיס מגרה את ייצור הקולגן, אשר משפר את מראה העור הפגוע בפוטו תוך הפחתת קצבים וצלקות גלויים [3] [4] . יתר על כן, המים המתאדים פועלים כגוף קירור, אשר מקטין את כמות הנזק התרמי שנגרם על ידי הרקמות שמסביב. קירור זה מאפשר ללייזרי Er:YAG לעבור על אותו אזור מטרה מספר פעמים במהלך אותה טיפול עם סיכון נמוך יותר לגרימת כוויה, ומספק תוצאות משופרות עם פחות מפגשי טיפול.[5]


טיפולי הצערת עור בלייזר מסווגים בדרך כלל לשתי קטגוריות, אבלטיבי ולא אבלטיבי. לייזרים אבלטיביים מאדים ו/או מקרישים את שכבות העור השטחיות ביותר, מה שמביא להתחדשות באמצעות אפיתליזציה חוזרת וגירוי קולגן. הדוגמה הקלאסית של לייזר אבלטיבי המשמש להצערת העור היא לייזר CO2. טיפולי לייזר לא אבלטיביים אינם מסירים את האפידרמיס אך בכל זאת גורמים לפגיעה תרמית מבוקרת, הממריצה את ייצור הקולגן והאלסטין. דוגמאות כוללות את הלייזרים דיודה, ארביום:זכוכית וניאודימיום:YAG (Nd:YAG 1,320 ננומטר). בעוד שטיפולים אבלטיביים בדרך כלל מספקים תוצאות דרמטיות יותר, לייזרים לא אבלטיביים מועדפים על ידי מטופלים רבים בגלל פרופיל הסיכון הנמוך שלהם וזמן ההחלמה לאחר הטיפול הקטן. עם זאת, לעיתים קרובות נדרשים טיפולים נוספים בלייזרים לא אבלטיביים כדי להשיג את אותו האפקט של טיפול בודד בלייזר אבלטיבי. לייזר Er:YAG נחשב לייזר אבלטיבי.


אספקת אנרגיית לייזר אבלטיבית מבוצעת בדרך כלל באחת משתי דרכים: עם טיפול בשדה מלא או באמצעות קרן מפוצלת. בעוד שגישה של שדה מלא מטפלת בכל תחום העניין, טיפולים מפוצלים מבטלים עמודים אנכיים מיקרוסקופיים בתוך אזור הטיפול תוך השארת אזורי התערבות שנותרו ללא פגע. גישה זו משאירה עור ותוספי עור לא פצועים, אשר מקדמים reepithelialization, מפחיתים תופעות לוואי שליליות וממריצים ייצור קולגן.[6] בכל אחד מהמקרים, המטרה היא להתבטל לדרמיס הפפילרי, מה שימקסם את גירוי הקולגן והידוק הרקמות תוך מזעור הצלקות. העומק שבו נמצא הדרמיס הפפילרי משתנה בכל הפנים, כאשר העפעפיים הם הדקים ביותר בכ-150 מיקרומטר והסנטר העבה ביותר ב-200 מיקרומטר לערך. כמו כן, עובי הדרמיס משתנה בין כ-200 מיקרומטר בעפעפיים לכ-1300 מיקרומטר בסנטר. הצוואר הוא הדק ביותר, עם עובי אפידרמיס של כ-100 מיקרומטר ועובי עור של כ-150 מיקרון. QUANTUM במכשיר קוואנטום נעשה שימוש בלייזר יאג לא אבלטיבי YAG 1064 NM

המוצלח והמוכח מעל 3 עשורים שיש לו יכולות הן במישור שיקום

ומיצוק העור והן בניתוחי עיניים.

אין תופעות לוואי חיצוניות ואין קילופים חמוקים והקרשת תאי העור בשכבת האפידרמיס.

נדגיש שלייזרים לא אבלטיביים מועדפים על ידי מטופלים רבים בגלל פרופיל הסיכון הנמוך שלהם וזמן ההחלמה

טיפולי לייזר לא אבלטיביים אינם מסירים את האפידרמיס אך בכל זאת גורמים לפגיעה תרמית מבוקרת, הממריצה את ייצור הקולגן והאלסטין. דוגמאות כוללות את הלייזרים דיודה, ארביום:זכוכית וניאודימיום:YAG (Nd:YAG 1,320 ננומטר, 755 ננו מטר, 1064 ננו מטר )).

במכשיר קוואנטום לטיפולי פנים מיוחדים המשמש צוות רפואי בלבד אחיות ורופאים ובעלי השכלה רפואית יש מספר סוגי לייזר עוצמתיים שמטפלים במגוון בעיות:

  1. מיצוק וחיזוק העור

  2. טיפול בכתמים מסוגים שונים

  3. חידוש העור בפילינג לייזר קרבון

  4. טיפול בלייזר שבור פרקשיונל להגביר את תיקון ושיקום רקמות בעור הפנים והצוואר.








קורס טיפולי פנים טכנולוגיים אנטי אייגינג מזותרפיה מתאימים לכל מי שרוצה לעסוק בתחום הביוטי.

בקורס נלמד 15 טכנולוגיות שונות לטיפולןי פנים.


קורס טיפולי פנים טכנולוגיים באמצעות סוגי לייזר שונים מיועד לצוות רפואי .אחיות ורופאים

16 views0 comments
ניוטון-מכשיר לייזר למכירה-לקליניקה-מכוני יופי-לייזר קרח-להסרת שיער.jpg
bottom of page